
“Ik leer jou in jezelf te geloven, zodat jij vanuit
rust en vertrouwen gaat ondernemen”
Herken je dit?
- Je weet dat je zichtbaar moet zijn om je bedrijfsdoelen te bereiken, maar wat ís het lastig om jezelf echt te laten zien! Want wat heb jij nou te vertellen? Bij alles twijfel je, wat zou een ander ervan vinden? Is het wel goed genoeg? Je wist die tekst toch maar weer, publiceert toch die selfie niet en het komt regelmatig voor dat je hierin zo blijft hangen, dat je maar helemaal niets online zet. Terwijl je toch best weet dat je goed bent in wat je doet, je haalt goede resultaten en je klanten zijn tevreden. Wat houdt je dan toch eigenlijk tegen?
- Op strategisch niveau heb je alles voor elkaar. Je volgt trouw de adviezen en trucjes van je business coach op, maar toch lukt het maar niet om de geldstroom echt op gang te laten komen en de juiste klanten aan te trekken. Je vraagt je af wat je verkeerd doet – want het zit dus niet in de acties die je doet, het zit in jóu...
- Je ziet op social media de een na de ander succes behalen en bij jou blijft het uit. Je vraagt je af hoe zij dat doen. Ze hebben dezelfde opleiding als jij en je vermoedt stiekem zelfs dat jij over meer kennis en ervaring beschikt. Hoe krijgen zij hun business wel goed lopend en jij niet? Moet wel aan jou liggen dus. Je begint steeds meer aan jezelf te twijfelen.
- Je staat op het punt om je bedrijf te pitchen voor een klein groepje potentiële klanten. Je weet dat dit er bij hoort, maar je doet het liever niet, je vindt het doodeng. Natuurlijk heb je het goed voorbereid, maar wat als je iets raars zegt? Of als er een vraag komt waar jij geen antwoord op weet? Ben je eigenlijk wel zo goed in je vak, kunnen ze niet beter naar iemand anders gaan? De twijfel bekruipt je weer en je weet: het ligt aan jou, dit kan alleen maar mislukken.
- Je bent voor jezelf begonnen omdat je echt iets voor mensen wil kunnen betekenen. Dan moet je het ook wel góed doen natuurlijk. Dus werk je keihard om aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Ondertussen twijfel je of je het allemaal wel kan waar maken. Voor je gevoel doe je maar wat, al mag natuurlijk niemand dat merken. Stel je voor dat anderen dat ook gaan inzien… Jij bent de bottleneck in je bedrijf, en je hebt geen idee hoe je dat kunt oplossen.